Αποσπάσματα
από την ομιλία ΞΓ΄ σχετικά με τον πλούσιο
νεανίσκο που επιθυμούσε να κληρονομήσει
την αιώνια ζωή
«Καὶ
ἰδοὺ
εἷς
προσελθὼν
εἶπεν
αὐτῷ·
διδάσκαλε ἀγαθέ,
τί ἀγαθὸν
ποιήσω ἵνα
ἔχω
ζωὴν
αἰώνιον;(:Και
ιδού Τον πλησίασε κάποιος και Του είπε·
διδάσκαλε
αγαθέ, τι καλό να κάνω για να κληρονομήσω
την αιώνια ζωή;)
Ορισμένοι
κατηγορούν τον νέο αυτόν ως ύπουλο και
πονηρό και ο οποίος πλησίασε τον Ιησού
με σκοπό να Τον πειράξει·
εγώ
όμως δε θα μπορούσα να μην πω ότι ήταν
φιλάργυρος και δούλος των χρημάτων,
επειδή και ο Χριστός τον ήλεγξε ως
άνθρωπο αυτού του είδους, ύπουλο
όμως δε θα μπορούσα να τον ονομάσω με
κανένα τρόπο,
και διότι
δεν
είναι ασφαλές το να επιχειρεί κανείς
να κρίνει τα άγνωστα πράγματα και ιδίως
όταν πρόκειται για κατηγορίες,
και για το ότι ο ευαγγελιστής Μάρκος
έχει αναιρέσει αυτήν την υποψία·
καθ΄όσον
λέγει ότι «έτρεξε
προς Αυτόν και αφού γονάτισε εμπρός
Του, Τον παρακαλούσε»
και ότι «ο
Ιησούς τον κοίταξε με πολλή αγάπη και
ενδιαφέρον και τον συμπάθησε»(Μαρκ.10,21).Αλλ΄
όμως είναι μεγάλη και τυραννική η δύναμη
των χρημάτων και αυτό γίνεται φανερό
και από την περίπτωση αυτή·
διότι
και αν ακόμη είμαστε ως προς τα άλλα
ενάρετοι, αυτή τα καταστρέφει όλα τα
άλλα.
Για
ποιο λόγο λοιπόν ο Χριστός έδωσε τέτοιου
είδους απάντηση, λέγοντας «κανείς δεν
είναι αγαθός»; Επειδή Τον πλησίασε σαν
να ήταν κάποιος απλός άνθρωπος και ένας
από τους πολλούς και δάσκαλος των
Ιουδαίων·
για
τούτο λοιπόν και ως άνθρωπος συζητεί
μαζί του. Καθ΄όσον σε
πολλές περιπτώσεις δίνει απάντηση στις
σκέψεις εκείνων που Τον πλησιάζουν,
όπως όταν λέγει·
«ίσως
μου πείτε:εμείς
δεν πιστεύουμε σε αυτά που λες για τον
εαυτό σου, διότι στηρίζονται στη δική
σου εγωιστική μαρτυρία»
και «εάν
εγώ ο ίδιος από μόνος μου έδινα μαρτυρία
για τον εαυτό μου,η μαρτυρία μου θα
μπορούσε να μην είναι αξιόπιστη»(Ιω.5,31).Όταν
λοιπόν λέγει, «κανείς δεν είναι αγαθός»,
δεν το λέγει αυτό με σκοπό να αποκλείσει
τον εαυτό του από το να είναι αγαθός, μη
σκεφθείς κάτι τέτοιο·
διότι
δεν είπε, «για ποιον λόγο με ονομάζεις
αγαθό;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου